الگوریتم BERT گوگل – آیا با نسخه پیشرفته تر رنک برین مواجه هستیم؟

با معرفی الگوریتم رنک برین توسط گوگل به نظر می‌رسید که استفاده از هوش مصنوعی در این موتور جستجو به نهایت خود رسیده، اما به کارگیری الگوریتم BERT گوگل نشان داد که هنوز هم ما نسبت به این مرورگر عقب هستیم. احتمالاً همه شما آپدیت های جدید گوگل در ماه مارس سال ۲۰۱۹ را به خاطر دارید که تغییرات عجیبی در برخی از نتایج جستجو به وجود آورد. اگرچه در آن زمان سئوکار ها پاسخ چندانی برای این تغییرات نداشتند، اما مشخص بود که گوگل در حال به کارگیری یک ابزار جدید و پیشرفته است.

با توجه به این که الگوریتم BERT گوگل یکی از جدیدترین آپدیت های گوگل محسوب می‌شود در ادامه به شما خواهیم گفت که به چه شکلی عمل می کند و شما باید برای استفاده بهینه از آن چه کاری انجام دهید.

الگوریتم BERT گوگل چیست؟

الگوریتم BERT گوگل یک روش مبتنی بر شبکه عصبی است که از سیستم پردازش زبان طبیعی یا همان NLP بهره می برد. در حقیقت اصطلاح BERT مخفف Bidirectional Encoder Representations from Transformers است که نشان دهنده استفاده از سیستم های رمزگذاری شده بر مبنای زبان طبیعی و رایج است.

اگر بخواهیم به صورت عامیانه این موضوع را تعریف کنیم، یک الگوریتم ساده برای کمک به کامپیوتر ها و ماشین ها برای درک زبان شبیه به زبان عامیانه انسان است. در واقع گوگل با این آپدیت می‌خواهد گروهی از مخاطبان را هدف قرار دهد که احتمالاً برای سرچ کردن اطلاعات چندانی ندارند و در استفاده از موتورهای جستجو مبتدی هستند.

الگوریتم Bert گوگل

الگوریتم برت چه تغییراتی ایجاد می‌کند؟

گوگل اعلام کرده که این الگوریتم به درک بهتر تفاوت‌های ظریف در کلمات در جستجو ها کمک کرده و نتایج را به شکل مرتبط‌تر در اختیار کاربران قرار می دهد. در حقیقت گوگل نهایت تلاش خود را به کار می برد تا از یک موتور جستجوگر به یک موتور پاسخگو تبدیل شده و نتایج را کاملاً مطابق با خواسته های کاربران را در اختیار آنها قرار دهد.

اجازه دهید که این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم. اگر یک کاربر اصطلاح انگلیسی “۲۰۱۹ brazil traveler to usa need a visa” را جستجو کند، درک کلمه to برای موتور جستجو بسیار مهم است و نتایج را به شکل دقیق تر اعلام می‌کند. این ارتباط قبلاً برای گوگل اهمیت چندانی نداشته و نتایج را بیشتر مربوط به مسافرت آمریکایی ها به کشور برزیل را نشان می‌داد. اما استفاده از الگوریتم BERT گوگل باعث شده که هوش مصنوعی جستجوگر نسبت به استفاده از اصطلاحاتی مانند “به” و “از” واکنش نشان داده و نتایج دقیق تری را در اختیار آنها قرار دهد.

در توصیف الگوریتم برت می توانیم به این نکته هم اشاره کنیم که درک گوگل برای کلمات دو قسمتی بسیار بهتر و مناسب تر شده است. به عنوان مثال اگر به جمله انگلیسی “do estheticians stand a lot at work توجه کنید در قبل از معرفی این الگوریتم، اصطلاح stand را با “stand-alone” اشتباه می گرفت و در نتیجه نتایج به دست آمده کاملاً اشتباه بودند. اما استفاده از هوش مصنوعی جدید به گوگل اجازه می‌دهد که کلمات قبلی و کلمات بعدی را در کنار آن قرار داده و معنی را با توجه به آن در نظر بگیرد.

به طور کلی الگوریتم BERT گوگل شامل استفاده از کوئری های بلند می‌شود که در آنها چند کلمه استفاده شده و گوگل ارتباط بین آنها را برای نمایش نتایج به کار می‌برد.

اگر بخواهیم نمونه فارسی مشکلات قبلی گوگل را پیدا کنیم باید به سراغ همان اصطلاح قدیمی “شیر آب” برویم. شیر آب در نتایج گوگل همان شیرآلات را نشان می دهد. اما اگر در گوگل جستجو کنیم که “چگونه شیر آب می خورد” تشخیص آن برای گوگل قبل از این الگوریتم سخت بود و نتایج ترکیبی را ارائه می داد. این در حالی است که الگوریتم BERT گوگل اجازه می‌دهد که از کلمات قبلی و بعدی استفاده کرده و برای آن یک معنی عامیانه پیدا کند تا بهترین نتیجه ممکن در اختیار کاربر قرار گیرد.

ادامه مطلب


موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر گوگل ,الگوریتم ,استفاده ,نتایج ,bert ,یک ,الگوریتم bert ,bert گوگل ,استفاده از ,و نتایج ,در اختیار ,گوگل اجازه می‌دهدمنبع

ویزای کاری سوئد

خرید بیزینس در آلمان

خرید سهام شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

تمکن مالی اتریش

ویزای تحصیلی در سوئد

مشخصات

آخرین جستجو ها

دنا بلاگ معرفی کالا فروشگاهی فروش انواع دستگاه سیل کن مطالب جذاب و خواندنی , مطالب جالب و دیدنی , نقاشی و طرح های هنری زیبا فروشگاه معرفی اجناس بهترین متخصص ارتودنسی تهران ، دکتر فرهاد صدرالدینی دانلود رایگان کتاب هزینه ی اجرای سقف شیروانی دانلود نرم افزار , دانلود آهنگ , دانلود نرم افزار موبایل خدمات باربری و اثاث کشی در تهران